Descripció de la Pàgina principal

divendres, 30 de gener del 2015

Canelons freds de l' Anna Manso



Canelons Freds ens parla de la vida quotidiana de dues adolescents i les seves peripècies per fer-la més emocionant.

Novel·la realista:  la força de l’amistat, el primer amor, els dies d’institut, els pares, els professors, els clixés i la capacitat d’imaginació per superar els entrebancs així com del poder alliberador de l’escriptura.

Si algú et diu : 

Eh! M’he llegit “canelons Freds”, quina serà la primera imatge que et vindrà al cap?
- Un karateka que es dedica a fer arqueologia.
- Uns pares que els agrada tant l’Ikea que al seu fill li posen el nom d’un moble.
- Mitjons de colors enlloc de cinturons  a les classes de karate.

Seguidament han escrit  en un full el seu passat més immediat. 

A gairebé ningú li havia passat “res” i com diu el llibre: "La vida és massa avorrida. Cal salpebrar-la de tant en tant", els he ofert el  pebre: postals de països i la sal : postals amb imatges de , graffitis, personatges famosos, anuncis ...
Amb aquests ingredients han transformat  el seu “res” en una historieta sorprenent, tot imitant a la DiDi, la protagonista de la història.

Aquí us deixo tres exemples transformadors:

Fet quotidià: Em van clavar una puntada de peu a la cara a la classe de Taekwondo, jo li vaig donar una “colleja”
Salpebrat: Em van convidar a una exhibició d’art per salvar la vida salvatge, però just aquell dia va començar a ploure àcid i em va obligar a desviar el meu camí.  Vaig entrar al bosc i allà em vaig trobar una guineu que sabia Taekwondo. Per sorpresa meva, em va clavar una puntada d’urpa a la cara , per defensar-me li vaig donar una colleja mobilitzadora  i vaig poder arribar a temps  a l’exhibició d’art.

Fet quotidià:  No m’ha passat res interessant, només m’ha caigut el got de llet.
Salpebrat: Hi havia una vegada  una noia que es deia Kanwisttan i un matí qualsevol va anar a resar a la mesquita.  Allà hi va trobar una cabra que donava llet sagrada, la va munyir i li va portar ràpidament a la seva mare per fer-la contenta. Just quan estava a l’entrada  de la casa, es va entrebancar i la llet va caure a terra.

Fet quotidià: Ahir vaig estar tota la tarda escoltant música?
Salpebrat:  Un cop una noia estava pintant un grafitty, escoltava música, quan de cop i volta, la imatge del circ que havia pintat, va sortir de la paret i va prendre vida. Se la va endur a  viatjar pel món escoltant heavy metal, la van contractar com a graffitera de circ. Desgraciadament en una de les funcions, un espectador va demanar que dibuixés una anaconda i aquesta va prendre vida i la va estrangular a la pista de circ. Li van sortir els ulls de les orbites, la mandíbula li va petar i el cervell es va convertir en farinetes. Acte seguit, l’anaconda es va posar els auriculars i va tornar al seu cau escoltant música de les Monster Hight.

I com sempre... per aquells qui volgueu fer el tafaner... aquí us deixo les fotos de la sessió

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada